0
علاقه مندی
مقایسه
سبد خرید
فرش زرباف فلوکاتی طرح رز مینیاتوری طوسی

فرش زرباف فلوکاتی زرباف طرح رز مینیاتوری طوسی (پرز بلند)

3,110,000 تومان
بدون مالیات
انتخاب سایز مورد نظر : 1/60*0/75
انتخاب گارانتی : گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
زمان تحویل : حداکثر 15 روز کاری
تعداد
اضافه به علاقه مندی

تمامی کارت های عضو شتاب

خرید فرش شگی زرباف، فرش زرباف پرز بلند یا فرش زرباف فلوکاتی

فرش شگی زرباف محصولی است عمدتا ایرانی، که در کشوری مثل ایران با بافت خیره‌کننده تولید می‌شود اما در کشورهای اروپایی، فرش به اندازه فرهنگ ما اهمیت ندارد. به همین دلیل، طرح‌ فرش‌هایی که در میان آن‌ها محبوب است، عمدتا ساده‌تر و فانتزی است، مثل فرش شگی زرباف. این محصول که به فرش پرز بلند یا فرش فلوکاتی هم معروف است، معمولا به صورت تک‌رنگ و بدون طرح تولید می‌شود. اگر شما هم به دنبال فرشی هستید که هم فانتزی و شیک باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد، فرش شگی یا فرش پرز بلند بهترین گزینه برای شما است.

فرش شگی زرباف همان فرش هایی است که ریشه‌های بلندی دارند. معمولا به خاطر استفاده از نخ‌های کلفت و تراکم نسبی کمتر، امکان بافت نقش و نگار در طرح فرش فلوکاتی (شگی) وجود ندارد. به همین خاطر، این محصولات، غالبا تک‌رنگ و ساده هستند. به خاطر فانتزی بودن و ایجاد نوعی سبک امروزی و اروپایی در دکوراسیون، از این محصول استقبال ویژه ای به عمل آمده است. برای بافت این محصول، از انواع مختلف نخ پلی‌ پروپیلن در ضخامت بالا استفاده می‌شود. استفاده از این نخ باکیفیت که خاصیت درخشندگی و براق بودن هم دارد، منجر به تولید محصولی شیک و متفاوت شده است.

خرید فرش شگی یا فلوکاتی

مزایای خرید فرش شگی زرباف

رنگ‌های شاد و براق: استفاده از نخ میکرو در این محصول، موجب می شود نمای فرش شگی زرباف براق و روشن باشد. از سوی دیگر، رنگ‌ هایی در این نوع فرش‌ ها، دیده می‌ شود که کمتر در سایر فرش‌ ها به چشم می‌ خورد. مثل صورتی، سبز، بنفش و … . بدین ترتیب، در صورتی که مایل باشید منزل خود را با رنگ‌ های غیر متعارف و شاد که کمتر در سایر چیدمان‌ها به چشم می‌خورد دکور کنید، این محصول می‌تواند گزینه‌ای عالی برای پوشش کف اتاق شما باشد.

نرمی و لطافت زیاد: ارتفاع خاب یا ضخامت فرش‌ های معمولی عمدتا بین 8 میلی متر تا 1.2 سانتی‌ متر است اما ارتفاع فرش شگی زرباف، به حدود 5 سانتی‌ متر می‌ رسد. به همین دلیل، این محصول بسیار لطیف است و نشستن و راه رفتن روی آن بسیار خوشایند و لذت‌ بخش است.

وزن کمتر: برخلاف فرش‌ های سبک ایرانی، که با گره‌ های متراکم و نخ‌ های نازک بافته شده‌ اند، فرش‌های شگی زرباف، با الیاف ضخیم‌ تر و گره‌ های درشت‌ تر تولید می‌ شوند. به همین دلیل، تراکم گره‌ ها در آن کمتر است. از این رو، وزن آن هم نسبت به سایر فرش‌ های ماشینی سنتی یا فانتزی کمتر است. این مورد، موجب می شود شستشو و جابجایی این محصول آسان‌تر باشد.

قیمت فرش پرز بلند: از مهم‌ترین مزایای فرش شگی زرباف، قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کارایی آن است.

عدم پرزدهی: فرش شگی زرباف پرزدهی ندارد و از این نظر کم دردسرتر است. در برخی موارد و بسته به نوع نخ به کار رفته در تولید فرش پرز بلند، ممکن است در روزهای اول استفاده از این محصول کمی پرزدهی داشته باشد. در این صورت با چند بار جارو زدن، پرزدهی فرش از بین خواهد رفت و استفاده خوشایند و مطلوبی خواهید داشت.

خرید فرش

معایب خرید فرش شگی

نظافت پردردسر: بلند بودن پرزهای شگی فرش زرباف، باعث می‌شود جارو زدن این محصول کمی مشکل باشد. برای تمیز کردن آن، از آلودگی‌های خارجی، به یک جاروبرقی با قدرت مکش بالا نیاز دارید. البته، تکاندن آن پیش از جارو زدن هم می‌تواند نظافت آن را تاحدی آسان‌تر کند.

ساده بودن طرح‌ها: طرح‌های تک‌رنگ و خلوت این محصول، موجب می‌شود برای هر نوع دکوراسیونی مناسب نباشد. شما باید فرش شگی زرباف را به صورتی چیدمان کنید که باعث بی‌روح شدن فضا و خسته‌کننده بودن نشود. در واقع، در به کار بردن سایر المان‌ها در محل، باید دقت و هوشمندی به کار بگیرید. روی دیگر ساده بودن این محصولات، مناسب بودن آن برای فضاهای شلوغ و پروسیله است.

عدم پوشش مناسب کف در سایزهای کوچک: فرش برای ما ایرانی ها، غالبا محصولی کاملا کاربردی است که با آن کف خانه را می‌پوشانیم تا علاوه بر حفاظت در برابر سرما و گرما، از نرمی و زیبایی آن، حداکثر بهره را ببریم. اما فرش شگی زرباف، که محصولی مدرن و شرقی است، غالبا کالایی است که جنبه زیبایی آن اهمیت بیشتری دارد.

فرش شگی برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

شگی فرش برای چیدمان‌‌ های مدرن مناسب است. بارزترین ویژگی دکوراسیون‌ های امروزی این است که غالبا خلوت دکور می‌ شوند و از رنگ‌ های خاص و محدودی در آن ها استفاده می‌ شود. اتفاقا، فرش شگی هم همین ویژگی‌‌ ها را دارد. رنگ‌‌ های آن خاص، و البته بدون طرح و یکدست است. به همین دلیل این محصول، به زیبایی مناسب دیزاین‌ های فانتزی و مدرن است.پس اگر دوست دارید دکوراسیون منزل خود را خلوت و با استفاده از رنگ‌ های محدود چیدمان نمایید، این محصول برای شما مناسب است. چون همان‌ طور که پیش‌ تر هم گفته شد، این محصول غالبا تک‌ رنگ است و انواع طرح‌ دار آن هم، نقوش خلوت و ساده‌ ای دارند.

اگر مایل هستید در قسمتی از خانه، رنگ خاصی غالب باشد، مثلا صورتی یا طوسی و …، می‌ توانید از فرش شگی تک‌ رنگ استفاده کنید. این محصول، در اکثر رنگ‌‌ های فانتزی موجود است و محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید. شما می‌ توانید رنگ پرده و دیوارها را با رنگ فرش شگی ست کنید تا فضای مورد نظر در همان رنگی که مدنظر شما است، دیزاین شود. علاقمندان به چیدمان‌ های خاص و فانتزی هم می‌توانند به‌ خوبی از این فرش ریش ریش بهره ببرند. چون این محصول، نمای بسیار خاصی به خانه می‌ بخشد و بسیار متفاوت از سایر فرش‌ ها است.

نگه داری، نظافت و شست و شوی فرش شگی

دلیل عمده تفاوت فرش های معمولی با فرش شگی نظافت آن ها است. فرش شگی به دلیل داشتن پرزهای بلند به نظافت و مراقبت دقیق تری نیاز دارند. ممکن است خرده ها لای پرزهای آن گیر کند و مشخص نباشد اما فرش های ماشینی معمولی نظافت آسان تری دارند. برای نظافت معمولی و همیشگی، یک جاروبرقی با قدرت مکش مناسب، می‌تواند این فرش را به‌ خوبی تمیز کند و گرد و خاک احتمالی را از فرش پاک کند. فقط، به خاطر داشته باشید وسایل ریز، لای ریشه‌های آن گیر نکرده باشد. بررسی یا تکاندن شگی، پیش از جارو زدن می‌تواند فکر خوبی باشد.

می‌توانید برای شستشوی فرش پشمالو، از قالیشویی کمک بگیرید. در صورتی که مایل بودید شستن آن را خودتان انجام دهید، به دلیل وزن کم و راحتی جابجایی، کار سختی در پیش نخواهید داشت. سعی کنید شگی را با آب ولرم بشویید و از آب داغ استفاده نکنید. تکاندن فرش شگی پیش از شستشو و خارج کردن خرده ریزهای احتمالی از آن، می‌تواند نظافت آسان‌تری برای شما به همراه داشته باشد. فقط به دلیل بلند بودن پرزهای آن، باید دقت کنید فرش را خوب آب کشی نمایید تا کف کاملا از ریشه‌های آن خارج شود.

شست و شوی فرش شگی

کلمات کلیدی مرتبط: فرش شگی ترک، فرش شگی پرز کوتاه، فرش شگی دیجیکالا، فرش شگی طوسی، فرش شگی بزرگمهر، فرش شگی فلوکاتی، فرش شگی چیست، فرش شگی گرد، فرش شگی ۶ متری، فرش شگي، فرش شگی اتاق خواب، فرش شگی اصفهان، فرش شگی ارزان، فرش شگی از کجا بخرم، فرش شگی ابی، فرش شگی ابریشمی، فرش شگی اکریلیک، انواع فرش شگی، فرش شگی نسکافه ای، فرش شگی برای اتاق کودک، فرش شگی بنفش،فرش شگی برای اتاق خواب، فرش شگی بژ، فرش شگی بیضی، فرش شگی برای آشپزخانه، فرش شگی بزرگمهر نی نی سایت، فرش شگی بهشتی، فرش شگی بهارستان، انواع فرش شگی با قیمت، فرش شگی در باسلام، فرش شگی پرز بلند ترک، فرش شگی پارکور،فرش شگی پرز کوتاه دیجی کالا، فرش شگی پرز بلند کاشان، فرش شگی پاتریس، خرید فرش شگی پرز بلند،قیمت فرش شگی پرز بلند، قیمت فرش شگی پرز کوتاه، انواع فرش شگی پرز بلند، فرش شگی تری دی

10 قلم

مشخصات فنی

جنس نخ خاب
100% آکرلیک هیت ست شده
گل برجسته
دارد
نوع محصول
فلوکاتی (پرز بلند)
تعداد رنگ بکار رفته در فرش
8 رنگ واقعی
ارتفاع خاب
30±1 میلیمتر
قابلیت شست و شو
دارد

16 محصول دیگر در همین شاخه: