0
علاقه مندی
مقایسه
سبد خرید
فرش زرباف دایره طرح گل نیلوفر طوسی

فرش فلوکاتی زرباف دایره طرح گل نیلوفر طوسی (پرزبلند)

2,790,000 تومان
بدون مالیات
انتخاب سایز مورد نظر : دایره قطر 1 متر
انتخاب گارانتی : گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
زمان تحویل : حداکثر 10 روز کاری
تعداد
اضافه به علاقه مندی

تمامی کارت های عضو شتاب

خرید فرش شگی، فرش پرز بلند، فرش پشمالو یا فرش فلوکاتی

فرش شگی دایره محصولی است که در کشور ایران با بافت خیره‌ کننده تولید می‌شود به همین دلیل، طرح‌ فرش‌ هایی که در این میان محبوب هستند، عمدتا ساده‌ و فانتزی هستند. فرش شگی که به فرش پرز بلند یا فرش فلوکاتی هم معروف است، معمولا به صورت تک‌ رنگ و بدون طرح تولید می‌شود. اگر شما هم به دنبال فرشی هستید که هم فانتزی و شیک باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد، فرش شگی یا فرش پرز بلند بهترین گزینه برای شما است. فرش شگی پرزبلند همان فرشی است که ریشه‌ های بلندی دارد. معمولا به خاطر استفاده از نخ‌های کلفت و تراکم نسبی کمتر، امکان بافت نقش و نگار ریز و ظریف در طرح فرش شگی وجود ندارد. به همین خاطر، این محصولات، غالبا تک‌ رنگ و ساده هستند. به خاطر فانتزی بودن و ایجاد نوعی سبک امروزی و اروپایی در دکوراسیون، از این محصول استقبال ویژه ای به عمل آمده است. برای بافت این محصول، از انواع مختلف نخ پلی‌پروپیلن در ضخامت بالا استفاده می‌شود.

خرید فرش شگی گرد

مزایای خرید فرش شگی

رنگ‌های شاد و براق: استفاده از نخ میکرو در این محصول، موجب می شود نمای فرش شگی شاد و پرانرژی باشد. از سوی دیگر، رنگ‌ هایی در این نوع فرش‌ ها، دیده می‌ شود که کمتر در سایر فرش‌ ها به چشم می‌ خورد. مثل صورتی، سبز، بنفش و … . بدین ترتیب، در صورتی که مایل باشید منزل خود را با رنگ‌ های غیر متعارف و شاد که کمتر در سایر چیدمان‌ها به چشم می‌خورد دکور کنید.

نرمی و لطافت زیاد: ارتفاع خاب یا ضخامت فرش‌ های معمولی عمدتا بین 8 میلی متر تا 1.2 سانتی‌ متر است اما ارتفاع فرش شگی، به حدود 5 سانتی‌ متر می‌ رسد. به همین دلیل، این محصول بسیار لطیف است و نشستن و راه رفتن روی آن بسیار خوشایند و لذت‌ بخش است.

وزن کمتر: برخلاف فرش‌ های سبک ایرانی، که با گره‌ های متراکم و نخ‌ های نازک بافته شده‌ اند، فرش‌ های شگی، با الیاف ضخیم‌ تر و گره‌ های درشت‌ تر تولید می‌ شوند. به همین دلیل، تراکم گره‌ ها در آن کمتر است. از این رو، وزن آن هم نسبت به سایر فرش‌ های ماشینی کمتر است.

قیمت فرش پرز بلند: از مهم‌ترین مزایای فرش شگی، قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کارایی آن است.

عدم پرزدهی: فرش شگی پرزدهی ندارد و از این نظر کم دردسرتر است. در برخی موارد و بسته به نوع نخ به کار رفته در تولید فرش پرز بلند، ممکن است در روزهای اول استفاده از این محصول کمی پرزدهی داشته باشد. در این صورت با چند بار جارو زدن، پرزدهی فرش از بین خواهد رفت و استفاده خوشایند و مطلوبی خواهید داشت.

معایب خرید فرش شگی

نظافت پردردسر: بلند بودن پرزهای شگی فرش، باعث می‌شود جارو زدن این محصول کمی مشکل باشد. برای تمیز کردن آن، از آلودگی‌های خارجی، به یک جاروبرقی با قدرت مکش بالا نیاز دارید. البته، تکاندن آن پیش از جارو زدن هم می‌تواند نظافت آن را تا حدی آسان‌ تر کند.

ساده بودن طرح‌ها: طرح‌های تک‌ رنگ و خلوت این محصول، موجب می‌شود برای هر نوع دکوراسیونی مناسب نباشد. شما باید فرش شگی را به صورتی چیدمان کنید که باعث بی‌روح شدن فضا و خسته‌کننده بودن نشود.

عدم پوشش مناسب کف در سایزهای کوچک: فرش برای ما ایرانی ها، غالبا محصولی کاملا کاربردی است که با آن کف خانه را می‌پوشانیم تا علاوه بر حفاظت در برابر سرما و گرما، از نرمی و زیبایی آن، حداکثر بهره را ببریم.

شست و شوی فرش شگی

قیمت مناسب و کیفیت عالی فرش پرز بلند

فرش‌ها، معمولا به دلیل ریزبافت بودن و داشتن طرح‌های پرنقش و نگار، قیمت بالایی دارند اما فرش شگی، کاملا برعکس است. این محصول با نخ‌های کلفت و گره‌های درشت بافته می‌شود. به همین دلیل، نخ کمتری برای بافت آن به کار می‌رود و برعکس سایر فرش‌های ماشینی، که به دلیل به کارگیری از نخ‌های باریک، تعداد گره‌ های بسیار زیادی دارد. مثلا در یک فرش 1500 شانه، در هر متر از طول فرش، 4500 گره بافته می‌شود اما در فرش پرز بلند، تنها با بافت 540 گره، یک متر از طول فرش، کامل می شود. بدین ترتیب به الیاف بسیار کمتری نیاز داریم.

از سوی دیگر هر چه نخ، ظریف‌ تر و نازک‌ تر باشد، فرآیند تولید آن زمان بر تر و سخت‌ تر است به همین دلیل، قیمت آن هم افزایش می‌یابد اما برای تولید فرش شگی از نخ‌های ضخیم استفاده می‌شود. از این رو قیمت فرش شگی، تا حد زیادی از سایر فرش‌ های ماشینی تراکم بالا، ارزان‌ تر است. قیمت پایین نخ به کار رفته در این محصول، دلیل دیگر ارزان بودن آن است. این در حالی است که دوام و کیفیت فرش شگی ارزان، بسیار مطلوب است و می‌تواند تا چندین سال، لطافت و زیبایی را به دکوراسیون منزل شما بیاورد.

10 قلم

مشخصات فنی

جنس نخ خاب
100% آکرلیک هیت ست شده
گل برجسته
دارد
نوع محصول
فلوکاتی (پرز بلند)
تعداد رنگ بکار رفته در فرش
4 رنگ واقعی
ارتفاع خاب
40±1 میلیمتر
قابلیت شست و شو
دارد
شکل هندسی
دایره

16 محصول دیگر در همین شاخه:

میز ناهار خوری 4 نفره مدل اسکار

19,500,000 تومان
در دسترس: 10 موجود
جنس بدنه: چوب روس
جنس صفحه میز: ام دی اف طرح چوب
نشیمن: اسفنج 30 کیلویی
جنس پارچه: پورشه، مازراتی
ابعاد میز: 80*120 سانتیمتر
تعداد نشیمن: چهار نفره
بسته بندی: حباب پیچ، سلفون